tisdag 2 april 2013

Nu måste väl ändå våren komma snart?

Jag letar i alla fall efter vårtecken....
Och visst finns dom! Krokusarna utanför mitt hus blommar och igår såg jag några sömniga flugor på utsidan av mitt fönster. Men jag har några vårtecken som jag måste se innan jag är nöjd och det är Sädesärlan och Citronfjärilen.
Letade på lite olika bloggar efter något vårpyssel eller något annat roligt.
Hittade denna fina larv här.
Sen letade jag lite fjärilar och hittade dessa.
Det finns många fler och det fungerar ju att göra bland annat memory och sorteringsövningar av dessa.
Vill du se allihop så finns dom här.
Vill du se lite mer kan du gå in på denna sida om insekter.
Och nu är det ju bara att vänta.... på att våren skall infinna sig, alltså.
Ha det gott
/Anette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar